E-mailmarketing is een handige digitale marketingstrategie, waarbij je promotionele of informatieve berichten naar een groep mensen stuurt via e-mail.
Het belangrijkste doel is om een goede relatie op te bouwen met (potentiële) klanten, zodat ze je beter leren kennen en misschien wel iets bij je kopen.
Je kunt verschillende soorten e-mails gebruiken, zoals nieuwsbrieven, acties, uitnodigingen voor evenementen en meer. Wat je precies stuurt hangt af van wat je wilt bereiken en wie je doelgroep is.
E-mailmarketing is een effectieve manier voor bedrijven om met hun klanten te communiceren en een band met ze op te bouwen. Het kan ook goedkoop zijn om een groot publiek te bereiken en meer te verkopen, vooral als je het vergelijkt met andere vormen van adverteren.
Maar je moet wel uitkijken dat je je houdt aan de wet- en regelgeving als het gaat om e-mailmarketing en dat je eerst toestemming hebt van mensen, voordat je ze toevoegt aan een mailinglijst.
Als je wilt beginnen met e-mailmarketing, dan zijn er verschillende softwarepakketten waar je uit kunt kiezen. Maar let op, de mogelijkheden en kosten variëren enorm, dus je moet goed afwegen wat het beste past bij jouw bedrijf en doelen.
Als je gebruik maakt van HandsOn CRM, dan is MailChimp echt een goede optie. Ze hebben een gratis plan dat geschikt is voor MKB’ers. Check hun website voor de mogelijkheden.
Met de HandsOn CRM koppeling (tussen HandsOn CRM en MailChimp) worden jouw contactpersonen automatisch gesynchroniseerd met MailChimp. Je kunt tags aanmaken in HandsOn CRM die je kunt koppelen aan een contactpersoon.
Op basis van deze tags kun je de contactpersonen synchroniseren met MailChimp.
Als iemand zich afmeldt voor je e-mails, dan zie je dit terug in HandsOn CRM. Je kunt ook zien welke e-mails een contactpersoon heeft ontvangen. Handig om dat terug te zien!
Bekijk de video
Benieuwd naar alle trends & ontwikkelingen of updates over de HandsOn CRM software? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!