Relatiebeheer
Relatiebeheer is eigenlijk gewoon het beheren van interacties tussen een organisatie en haar klanten, partners en andere belanghebbenden en nu er is een software pakket, wat dat allemaal makkelijk maakt, genaamd HandsOn CRM.
Met HandsOn CRM kun je je interacties met klanten volgen en analyseren, klantgegevens beheren en verschillende aspecten van het relatiebeheerproces automatiseren. Het heeft handige functies zoals contactbeheer, klantsegmentatie, beheer van leads en verkoopkansen, rapportage en analyse. En als kers op de taart, biedt het ook mogelijkheden andere modules zoals E-marketing.
Het doel van HandsOn CRM is om bedrijven te helpen sterke relaties met hun klanten op te bouwen en te onderhouden door tools te bieden, om interacties en gegevens met betrekking tot die relaties effectief te beheren. Als het goed wordt gebruikt, kan dit leiden tot meer klantloyaliteit, hogere klanttevredenheid en verbeterde bedrijfsprestaties. Pretty sweet, toch?

Hoe werkt het in HandsOn CRM?
Activiteiten in de tijdlijn en in Outlook

De tijdlijn is een functionaliteit die je op elke entiteit terug zal vinden. Hierin zie je al je activiteiten die betrekking hebben op het account, de contactpersoon of welke entiteit je op dat moment open hebt staan.
Je kunt hier ook activiteiten aan toevoegen. Denk aan een telefoongesprek of een bezoekverslag. Alles direct voor iedereen inzichtelijk.
Voer nieuwe activiteiten in, voer ze uit en sluit ze af. Denk aan een taak, een telefoongesprek, een afspraak e.a. activiteiten. In diverse weergaves en ook in je persoonlijke dashboard, zie je direct wat je wanneer moet doen.
Elke activiteit komt ook terug in de tijdlijn van het gerelateerde record, zoals een account, een contactpersoon en/of een verkoopkans.
En, het integreert met Outlook! Een taak in HandsOn CRM is namelijk ook een taak in Outlook. Dit geldt ook voor afspraken, emails, etc.


Met de Outlook koppeling (de App for Outlook) kun je emails die je verstuurt en die je ontvangt direct op laten slaan in HandsOn CRM. Ook als de email van een potentiële klant afkomstig is, die nog niet in CRM staat, maak je deze persoon direct aan vanuit Outlook. Jij bepaald bij welk account, welk contactpersoon of welke verkoopkans je de email terug wenst te zien op de tijdlijn. Zo ben je altijd op de hoogte van alle activiteiten van jou en je collega’s met bijvoorbeeld deze klant.

Accounts

Een account is een organisatie, een bedrijf, een klant, een wat jij wil dat een account is. Het type geef je aan op het formulier van het betreffende account. Ook andere gegevens die je over dit account wil bijhouden, geef je hier in.
De verkoopkansen, de aanvragen en andere gerelateerde records, vind je op de tabs terug. Zo kun je heel snel zien, welke openstaande verkoopkansen je bijvoorbeeld bij deze klant hebt.
Een nieuw account maak je heel gemakkelijk aan en is ready to go! Vul de postcode in en het systeem vult het adres voor je aan. Vul het telefoonnummer in en het systeem houdt rekening met de landcode. Vul al jouw informatie in en creeer een totaal klantbeeld.

Contactpersonen

Contactpersonen hou je uiteraard ook bij in HandsOn CRM. Je koppelt een contactpersoon aan een account. Zo weet je wie waar “thuishoort”.
Op het formulier kun je de door jou gewenste gegevens bijhouden. Denk bijvoorbeeld aan of een persoon een beïnvloeder is, of dat je op personen wilt segmenteren, bepaalde mailingen wenst te versturen (kijk hiervoor ook naar onze emailmarketing addon). Vele mogelijkheden hier!
Een nieuw contactpersoon aanmaken is zo gebeurd. Vul direct de informatie die je hebt in, zodat deze contactpersoon ook direct onderdeel van je CRM kan worden. Adressering wordt automatisch voor je aangemaakt, dus als je een brief, offerte, order of wat dan ook wenst te maken (via Word), staat je aanhef direct goed.
